måndag 3 januari 2011

dag 12

Ett hemskt minne

De var den 22 maj jag hade precis kommit hem efter ha varit ute i skogen i några dagar med skolan. Skulle precis hoppa in i duschen när telefonen ringde , det var mamma och hon berättade att farfar hade dött i natt och att farmor hade hittat han död i sin favorit förtölj det vart helt tyst i telefonen jag fattade ingenting , Farfar? Min älskade farfar död? jag bröt ihop och satte mig på golvet och bara grät och grät. Jag förstog inte varför min farfar hade lämnat oss? Jag satt och tänkte på farmor hur hon mådde och pappa? Hur skulle dom orka en till bortgång i familjen?Begravningen var nog det värsta jag varit med om i hela mitt liv, jag stog ute på parkeringen och bara grät och grät, ville inte ens gå in i kyrkan. Efter ett tag gick jag in och såg farfar kista ligga där framme , där bröt jag ihop totalt satte mig på en bänk och tittade ner på golvet och grätt ännu mer.

Men jag vet att han fick en smärtfri död och inte behövde lida.

-------------------------------------------------------------------------------------

Idag har det varit en slapp dag, nattis kom förbi och sväng sen åkte vi hem till henne en sväng och kikade på Tjenare kungen! åkte sedan hem till bejan och kikade på 2 filmer först unstoppble och sen the exprement. var väl helt okej bra filmer! nu sitter jag och nattis vid en varsin data och kör tävling med jimmy vem som kan vara uppe längst. jag kan tro att jag somnar först känner mig lite sliten! nu ska jag nörda vidare! :P


Inga kommentarer: